• Bedrijf

    BAS Group

  • Product

    Totara Learn

  • Resultaat

    Een toename in het gebruik van het platform door zowel nieuwe als zittende medewerkers

Bas Group
Bas Group header

In 2016 had de BAS Group, een handelsplatform voor grote voertuigen, tractors, bouwmaterieel en commerciële voertuigen, net een nieuw dealer-management systeem gelanceerd. Zij moest haar medewerkers en partners gaan trainen om de nieuwe software te gebruiken. Behalve de urgente behoefte om op te leiden voor het gebruik van dat platform, wilde de organisatie ook een centraal leerplatform beschikbaar maken om de loopbaanontwikkeling en groei van de medewerkers aan te moedigen.

Courseware en BAS Group implementeerden aansluitend daarop samen Totara Learn, waarmee ze succesvol voldeden aan alle trainingsbehoeften van de organisatie en ontwikkeldoelen van de medewerkers. Dit werd de BAS Academy.

De uitdaging

Na een aantal jaren had BAS Group als organisatie een transformatie ondergaan. BAS Group verlegde de aandacht van traditionele handel naar IT. Deze verandering ging gepaard met een meer divers en internationaal werknemersbestand met volledig nieuwe behoeften op het gebied van training en vaardigheden.

BAS Group had een platform nodig dat zich kon aanpassen aan de veranderende behoeften van een groeiend, wereldwijd personeelsbestand. De trainingen moesten relevant zijn, gemakkelijk toegankelijk, gebruikersvriendelijk en meertalig. Met deze nieuwe behoeften stuitten ze echter op een probleem: de BAS Academy stond op een verouderde versie van Totara Learn (v12), die niet beschikte over de juiste functionaliteiten.

Totara Learn biedt zowel cloud- als onsite-implementatie aan. De onsite versie van Learn bij BAS Group hield in dat nieuwe versies van de software handmatig moesten worden uitgerold, iets wat de organisatie sinds de initiële implementatie niet meer had gedaan.

Met het oog op een omvangrijke upgrade rees de vraag: “Is Totara Learn nog het juiste platform voor onze organisatie?”

De oplossing

Courseware en BAS Group begonnen met een analyse van versie 16 van Totara Learn. Beide partijen wilden er zeker van zijn dat een herlancering van Learn zou voldoen aan hun nieuwe leer- en ontwikkeldoelen. Aan die lijst werd nog een topprioriteit toegevoegd: future-proofing.

Totara biedt het meest krachtige en flexibele leermanagementsysteem ter wereld – maar up-to-date blijven met nieuwe functionaliteiten en fixes is cruciaal voor het vermogen tot aanpassen. Het antwoord was duidelijk; om een future-proof platform te hebben, moesten er regelmatig updates kunnen plaatsvinden.

Courseware bood BAS Group hun recent gelanceerde “Altijd-up-to-date” servicemodel aan voor Totara TXP-klanten. Deze SaaS-oplossing biedt maandelijkse updates met alle recente fixes en functionaliteiten voor het platform.

Na het evalueren van Totara Learn versie 16 met de toegevoegde voordelen van het “Altijd-up-to-date” programma, besloot BAS Group dat Totara Learn nog steeds de juiste leeroplossing is en aan al hun huidige en toekomstige wensen kan voldoen.

Ik kijk naar de nieuwe BAS Academy en het is echt geweldig! Gefeliciteerd!

Security officer,

BAS Group

Implementatie

Bij het SaaS-model biedt Courseware een gestandaardiseerd corporate brand-thema aan. Het BAS Group merk en ontwerp zijn erg belangrijk voor de organisatie, en zij vonden het essentieel dat hun Trading Platform en Learn er gelijk uit zouden zien. BAS Group paste het door Courseware geleverde template aan hun eigen huisstijl aan. Een out-of-the-box template was voor hen geen beperking, maar eerder een goed startpunt. BAS Group bracht hun brand tot leven in de Totara-omgeving en de nieuwe user experience bood de gebruikersvriendelijke look and feel waar ze op gehoopt hadden.

In versie 16 van Totara kon de trainingsopbouw geherstructureerd worden waardoor cursussen gemakkelijker toegankelijk werden. De BAS Academy startpagina bestaat nu uit onderwerpen verdeeld over negen categorieën, die duidelijk vermeld staan op het dashboard van de werknemer. Categorieën zijn bijvoorbeeld BAS Basics, Commercieel, Productkennis, Taalcursussen, en Cybersecurity. Medewerkers vonden de nieuwe leerervaring gemakkelijk en gestroomlijnd, doordat het aantal kliks om relevante cursussen te vinden aanzienlijk was teruggebracht.

Goed om dit centraal op te zetten, dit is heel belangrijk voor de onboarding.

Business Controller,

BAS Group

Resultaten

De evaluatie van de BAS Academy begon ongeveer vijf jaar na de initiële implementatie en binnen een maand kwamen teamleden van BAS Group en Courseware tot overeenstemming over hoe het leren geherstructureerd kon worden met behulp van het “Altijd-up-to-date” model.

Al snel begonnen de werkzaamheden voor het lanceren van het nieuwe leerprogramma en ongeveer een half jaar later ging de vernieuwde BAS Academy live met versie 17 van Totara Learn. Ook in de periode van werkzaamheden konden de medewerkers altijd bij hun trainingen. Tegelijk met de lancering werd de content gecureerd met de input van diverse afdelingen van BAS Group.

De eerste nieuwe content die werd gecreëerd was een onboarding-cursus genaamd “Meet BAS”. Deze is ook beschikbaar in het Nederlands met de titel: “Vol gas met BAS”. Het programma bestaat uit live bedrijfspresentaties, video’s, e-learning en meer. Medewerkers leren alles over de nieuwe BAS Academy, inclusief bedrijfsrichtlijnen, communicatiekanalen, en BAS Fit (een winkel met merk-sportkleding).

0 %

van nieuwe medewerkers voltooit onboarding programma binnen één maand

0 %

Van de bezoekers is sinds de lancering van het platform op eigen initiatief ingelogd

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Heb je vragen? Of ben je benieuwd of Totara Learn aansluit bij de wensen van jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact op met Tijs Holkenborg via 06 25 21 00 54 of plan een adviesgesprek in.

Vergelijkbare cases